SFO – praktiske oplysninger

Fredag kl. 6.30 – 16.00

I skolens ferier åbner SFO først kl. 7.00
Telefon
Mobil 31750089                                            Sygemelding skal dog ske til skolens kontor på 4619 3244.

Mad
Om eftermiddagen har vi samling. Det er ca. kl. 14.00. Samlingen er et lille mellemmåltid, som børnene får tilbudt. Det er frivilligt, om man vil have noget, men man skal altid komme og få lidt at drikke. Mellemmåltidet er oftest brød, frugt og grønt.

Aflevering og afhentning
Vi vil gerne lige sige hej, når barnet afleveres og hentes. Såfremt barnet ikke hentes af forældre, skal vi have besked.

Forældredeltagelse
Forældre er meget velkomne til at være med i SFO’en en gang imellem og deltage i dagligdagen.

Opslagstavle
I entréen findes tre opslagstavler. Der ophænges alle relevante oplysninger. Vi opfordrer derfor til, at I vænner jer til at kigge på dem hver dag.

Solcreme
I forårs- og sommermåneder skal alle børn medbringe egen solcreme med navn tydeligt på. Barnet smøres hjemmefra, og personalet smører barnet i solcreme i løbet af dagen.

Tøj og garderobe
Alle børn får deres egen garderobeplads med navn ved siden af klassekammeraternes. Børnehaveklassens garderobe findes ved hovedindgangen i kælderen.

Her placeres taske, jakke og skiftetøj. Det er meget vigtigt, at eleven har en god pose skiftetøj med: ekstra undertøj, korte og langærmede trøjer, bukser og flere par strømper. Regntøj og gummistøvler. Er det sommer, så sørg for en sommerhat og solcreme i tasken.

Der skal være navn i alt tøj, fodtøj, eventuel drikkedunk og på madkassen.

Forældrene bedes hjælpe til med at holde orden i garderobeskabet og rydde op, når børnene hentes.

Ferie
I god tid inden skoleferierne udleverer vi en ferieseddel, som børnene får med hjem i deres postmapper. Her skal man melde sit barn til, hvis det kommer i SFO i den pågældende ferie. Ved ændringer af dette, meldes det til SFOen.

Vær opmærksom på at SFO’en først åbner kl. 7.00 i alle ferierne.

Lukkedage
Se feriekalenderen under skole/hjem

Sygdom/fridage

Børnene kan ikke modtages i SFO hvis de er syge, har feber og lign. Dette er for at undgå at andre børn og voksne smittes. Hvis jeres barn holder fri eller er sygt, vil vi meget gerne have besked på Viggo til kontoret. Når skolen starter, vil det være på kontoret, man skal melde sygdom på telefon 4619 3244.

Derudover er det vigtigt at meddele smitsomme sygdomme til SFO’en inklusiv lus og børneorm.

Arrangementer
De fleste af vores arrangementer bliver holdt sammen med skolen, men vi har også nogle, som er helt vores egne. Nogle er med forældre og andre er bare os selv. Vi vil melde ud i god tid på hjemmesiden. hvornår de foregår.